söndag 9 september 2012

Vårt hem i tidningen "Hem ljuva hem"!

Tidigt i våras blev jag kontaktad av inredningsstylisten och skribenten Anna Truelsen. Hon hade sett våra bilder på Styleroom.se och ville nu, tillsammans med fotografen Jonas Lundberg, komma och göra ett hemmareportage hos oss! Gissa om vi tackade ja!? :) För en inredningsnörd som jag var ju detta rena drömmen! Att någon som jobbar professionellt med inredning tycker att just vårt hem platsar i någon av de stora inredningstidningarna... Och att vi sedan dessutom skulle få de färdiga fotona! Lät ju nästan för bra för att vara sant. Men det var sant!

Den 18 april kl 10 dök de upp, Anna och Jonas. Tillsammans med värsta kamerautrustningen! Vi inledde med fika och sedan drog de igång. Det var riktigt häftigt att se dem in action. Min man kallar mig sakflyttare.... Men nu fick vi se någon som jag nog vågar påstå var snäppet värre! :) Här snackar vi millimeterflyttning av möbler och detaljer, allt för att bilderna skulle bli så bra som möjligt. Men det är väl bl.a. just sånt finlir som skiljer proffsen från amatörerna också...

Del av kamerautrustningen.

Efter närapå sju timmars arbete hade de fått ihop nästan trettio bilder. Och vilka bilder sen..! Verkligen superfina! Flest foton blev det från kök och vardagsrum, men även övriga rum (förutom badrummet) på entreplanet fick vara med.

Anna och Jonas in action.
Jonas kollar bilderna direkt på datorn.

Eftersom Anna är frilansande skribent, visste hon inte i förväg om eller i vilken tidning vi skulle få vara med. Anna och Jonas figurerar titt som tätt i bl.a. Plaza Interiör (min favvotidning), Hus & hem, Expressens Leva & bo, Lantliv, Allt i hemmet och Hem ljuva hem. Och den senaste nappade denna gång! Vi vet ännu inte när reportaget publiceras, men troligen någon gång i vinter. Jag kommer att meddela här på bloggen när det är dags. :)

Jag ser verkligen fram emot att få se det färdiga resultatet. Vårt hem. I en inredningstidning liksom! Känns overkligt och såklart väldigt smickrande.
Stort tack till Anna och Jonas för att ni ville komma hem till oss!

Läs Annas härliga blogg; My lovely things




1 kommentar:

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica